Un atkal par satiksmes organizāciju

Nu par šo tēmu pat runāt nevajaga, lai zinātu ka viss ir slikti. Bet šajā rakstā es drusku papukstēšu, un drusku izteikšu savas domas ko vajadzētu mainīt.

Gribu paburkstēt uz tiem autovadītājiem, kuriem bērni iet bērnudārzā, kurš atrodas pie manas mājas, situācija sekojoša, ap 17:xx, kad vecāki izņem savus bērnus no bērnudārza, savu auto es pie mājas nevaru nolikt, ok, var jau pagaidīt kamēr atbrīvojas vieta un tā, šodien to arī gaidīju, jo redzēju ka pie savas automašīnas pienāk tās saimniece un sēdina bērnu mašīnā.. nodomāju pie sevis o, tūlīt varēšu novietot auto un doties mājās… kukiš, par to aizmirst varēju minūtes 10, minūtes 5as viņa kabināja bērnu klāt sēdeklītim, un minūtes 5as nezinu ko darīja, jo iesēdās mašīnā un par cik ārā jau patumša krēsla tad redzēt neko nevarēju… Nu tad jautājums, Kakova hrena, ja cilvēks redz ka gaida uz viņu, un viņš vēl speciāli kavējas… tiešām gribējās izkāpt un pateikt kaut ko rupju.

Nākošais par ko gribu paburkstēt ir tie autobraucēji, kuri savās vakara gaitās dodas pāri salu tiltam pārdaugavas virzienā. Nu ja Jums nav jābrauc lejā uz mūkusalas apli, brauciet pa 3 joslu, un nelieniet 2 vai pirmajā, savukārt ja tieši tur jums jādodas, nelieniet 3 joslā. Un velns, vienreiz par visām reizēm aizmirstiet ka var ielīst kādam priekšā, jūs neesat vienīgais, kurš kaut kur steidzas, arī tie kas stāv garajā desā steidzas.

Par iepriekšējo rindkopu runājot, gribētu vērst uzmanību tiem kas izdomā par kādiem pārkāpumiem sodīt autovadītājus, varbūt vajadzētu sodīt arī tos, kuri laiž agresīvos vadītājus ? (par agresīvajiem uzskatot tos, kuri apbrauc korķi un mēģina ielīst pašās beigās), savukārt ja no blakusteritorijas vai mazākas ielas korķa laikā palaiž kādu, tad to nenoteikt par agresīvu braukšanu… nu kaut kā tā… tas viss varētu novest pie sekojošā: Tie kas stāv desā,nelaiž tos kuri lien iekšā, un tad kad tie kuri lien iekšā saprastu ka viņus neviens nelaidīs, tad viņī stāvētu desā, un arī nelaistu nevienu iekšā, jo viņu arī tak neviens nelaiž 😀

Šodien sanāca pavadīt kādas 20 minūtes noraugoties uzbrauktuvē uz Akmens tilta centra pusē, nu nemāk autovadītāji braukt, un ir vienkārši nekaunīgi. Lieta tāda, uz šī krustojuma pēdējā laikā pasākuši stāvēt policist, automašīnā sēžot (laikam auksti nabadziņiem), ar ieslēgtām bākugunīm, kuras var redzēt jau no luksofora, bet nē, vienalga atrodas gudreļi kas pārkāpj noteikumus un griežas no nepareizās joslas… Es gan nezinu vai tiešā, otrā tilta galā šie nekaunīgie vadītāji tiek kaunināti vai nē, bet kādu laiku atpakaļ tā notika…

Tad par Policijas automašīnu pārvietošanos… Ja neskaita vienu kolonnu, kura pabrauca garām, kurai “tiešām bija jāskrien”, jo tur tak mūsu politiķi, nedod dievs kāds sastrēgumā pagriezīs galvu un pēkšņi ieraudzīs balkus auto pie stūres Kalvīti, uz vietas tak ieliks sānos 🙂 labi, pie lietas, tātad brauc no pārdaugavas puses 3 policijas automašīnas ar zilajiem un ieslēgtu skaļo, tilta galā, divas nogriežas virzienā uz ostu, savukārt trešā izslēdz zilos un skaļo, un dodas virzienā uz molu, nu kur tad mēs ieviesīsim kārtību, ja Policija pati rāda tādu priekšzīmi. Protams tas ir novērojams ik dienas, šis tāds man šodien iekrita tā acīs ļoti…

Un tagad par labo, kādu laiku atpakaļ satdep.lv lapā sadaļā Jautājumi un atbildes, ierakstīju savas domas par satiksmes uzlabošanu mūkusalas aplī, toreiz reakcija bija noraidoša, ar aptuveno tekstu ziniet, ja tiks realizēts jūsu ieteikums, tad satiksmes problēmas šajā posmā tikai samilzīs… ok, samierinājos ar to, ka Satiksmes departementā darbojas pilnīgi muļķi, taču šodien dodoties lejā uz mūkusalas apli, pagriezu galvu uz tilta pusi, un ieraugu ka tur aizvējā silti jo silti saģērbušies sēž /stāv divi cilvēki un skaita automašīnas… ok, protams lai kaut ko izmainītu tajā vai šitajā vietā no sākuma ir jāveic izpēte, jāizpēta cik daudz automašīnas cik ilgā posmā izbrauc cauri, un tad simulācijās šis automašīnu skaits jāmēģina šajā vietā izlaist cauri daudz ātrākā laika posmā…

Manuprāt tur nepieciešama programma, kurā ievietojot krustojumu kuru vēlamies uzlabot, un norādot cik automašīnas, cik ilgā laika posmā mums ir jāizlaiž caur šo krustojumu, jāmēģina eksperimentēt, ar luksaforu darbības ilgumu, labā pagrieziena atļaušanu utt, es nerunāju šobrīd par konkrētu krustojumu, bet gan par visus sistēmu kopumā, beigu beigās mums sanāk ka izmantojot OpenTTD iespējams simulēt Rīgas satiksmi, un vērot, kur tad nepieciešami uzlabojumi.. vispār es gribētu aiziet ekskursijā uz satiksmes departamentu, vai pat piedalīties kā klausītājs kāda konkrēta krustojuma apspriešanā…

P.S. nedomāju ka šis kaut ko līdzēs, bet varbūt ar laiku.

 
comments powered by Disqus